4 april, 2018

Twos framgångsrecept med Jeeves på ELONs digitala resa

När ELON väljer leverantör av affärssystemtjänster är hög kompetens i systemet en självklarhet. Men det finns många andra områden som är minst lika viktiga. Efter samtal med Christer Larsson på ELON Group har vi sammanställt en lista på de viktigaste egenskaperna hos en leverantör av affärssystemrelaterade tjänster.

  1. Förståelse för vår verksamhet och våra utmaningar
    För att kunna guida oss rätt och fortsätta förädla Jeeves ERP måste leverantören också verkligen förstå vad som gör oss unika på marknaden och vilka utmaningar vi står inför.
  2. Bra kännedom om vår bransch
    För att kunna hålla en ledande position på marknaden behöver vi tillsammans vara bäst i alla led, hänga med i trender och tidigt se nya utmaningar och möjligheter.
  3. Gemensamt förtroende för varandra
    Med högt förtroende för varandra vågar vi blotta våra svaga sidor och bolla tokiga idéer som kan visa sig geniala. Istället för en kund/leverantörsrelation har framgångsreceptet varit vårt partnerskap.
  4. Hög kompetens i systemet och erfarenhet från olika uppsättningar
    En självklarhet kan tyckas, men erfarenheten av både bra och dåliga uppsättningar kan bespara mycket pengar.
  5. Förståelse för integration och möjligheterna med digitaliseringen
    Om affärssystemet är motorn i din verksamhet är den också beroende av de andra delarna som får hela affären att blomstra. En leverantör som har kompetens och intresse för andra kringliggande områden i din digitaliseringsresa blir en bättre affärspartner.

ELON, Sveriges största vitvarukedja, har i över 10 år samarbetat med Two kring Jeeves ERP. Så här säger Christer Larsson, Senior Advisor och tidigare VD och koncernchef på ELON Group:

-”För oss har det varit viktigt att vår samarbetspartner kan stötta oss i vår digitaliseringsresa. Two har varit den partnern för oss och vi har ett högt förtroende för dem och deras kompetens på Jeeves ERP och förståelse för våra utmaningar. Two har tillsammans med sina systerbolag i Combined Excellence en fantastisk palett kring de områden som är så viktiga för vår fortsatta resa.”

-”Vi är tydliga mot våra nya kunder att vi inte är ute efter att komma in och göra ett ”gig” utan att vi alltid eftersträvar en långsiktig relation med våra kunder. Då har vi chansen att tillsammans vara det bästa teamet på deras förändringsresa” – säger Christofer Järlesjö, VD på Two.

Att Two varit framgångsrika i sina kundrelationer visar sig inte minst i senaste kundundersökningen där 100 % av kunderna kunde rekommendera Two som leverantör.

Vill du veta mer, kontakta…

Christofer Järlejsö
070-238 78 29
christofer.jarlesjo@two.se