NetSuite CRM och försäljning

NetSuites CRM och försäljningsfunktioner täcker de flesta organisationers behov och du ges åtkomst antingen via din dator eller din mobil. NetSuite har även mobilappar för Android och iOS där du kan skapa nya objekt, uppdatera och logga aktiviteter. All information om er kund finns på en och samma plattform vilket förenklar er marknadsföring, hantering av affärsmöjligheter samt era kundärenden och skapar en tydlig överblick över er kund och er interaktion. Det möjliggör en 360 gradersvy kring era kunder vilket gör att ni har kontroll över hela kundresan från start till mål.

NetSuite har inbyggt stöd för Sales Force Automation. Ni kan exempelvis lägga upp formulär på er webbsida där en eventuellt framtida kund kan fylla i sina uppgifter. Aktiviteter kan sedan följas från kundkortet när säljaren arbetar vidare med affärsmöjligheten i säljprocessen.

NetSuite CRM och försäljning i din mobil eller dator
NetSuite Sales Force Automation via webbformulär

Snabb rapportering och analys i realtid

Då all information om kunden finns i NetSuite tillsammans med era affärsprocesser blir rapporteringen enkel. Ni får rapporter och analyser i realtid och sökningar är även drillbara ner till transaktionsnivå för att göra arbetet enklare och snabbare. Om ni har andra önskemål på rapporter än de som följer med från start så är det lätt att skapa egna rapporter efter era specifika behov. Ni kan alltså i realtid titta på ett kundkort för att vara väl förberedd inför ett möte med kunden. Läs mer om beslutsstöd i NetSuite här.

Kundservice och support i NetSuite

I NetSuite finns också funktionalitet för att hantera ärenden och supportfrågor från era kunder. Ni kan därmed ge er kundtjänst möjlighet att se en 360 graders vy av kunden som inkluderar information från sälj, marknad, finans mm. – allt i realtid med den senaste uppdaterade informationen om kunden.

 

NetSuite kundservice och support
Kundservice och support i NetSuite

­

‌Utöver ärendehantering för er kundtjänst finns även en kundportal där era kunder kan skapa och följa sina ärenden. På detta sätt kan ni både minska er administration och ge era kunder den kundservice de förväntar sig.

Vill du veta mer, kontakta…

Jonas Hellström
072-084 26 70
jonas.hellstrom@two.se